24 april 2016

Hagel och bio

Resultat biodebut: först var han orolig pga full salong och mycket barn och mörker. Sen började filmen och han satt stilla som ett ljus. I exakt en alfonsfilm, vad är de, typ tio minuter? Vid andra började han vrida på sig. Efter fem minuter kräfva "VI SKA GÅ UT". Vid utgången såg han en polare, de började springa runt i trappan bredvid stolsraderna några minuter. Sen ville båda gå. Tror vi var i salongen ca 25 minuter totalt vilket ändå var mer än jag trodde. Vi testar definitivt igen, men troligen inte med Alfons. Slut på rapport. 

För övrigt är det något ganska slitet över min unge nu. Det går som i skov på något sätt, igår hade han en jättegnällig, trött och aptitlös förmiddag och tidig eftermiddag. Jag hann givetvis hetsa upp mig i tanken på att hjälp, är det magsjuka. Han har klagat på ont i magen till och från sedan i torsdags kväll. Inga speciella tecken i blöjor, möjligen lite aptitlös. Eller jo, definitivt sämre aptit sista dagarna. Är för övrigt eventuellt inne i en fas då han testar att säga att han har ont lite här och där. Häromdagen när jag hämtade ba "ont i örat" och sen var det "ont i benet" och sen plötsligt "ont i traktorn" och man ba BUSTED! Närå. Men ja. Kanske har han lite ont i magen, kanske inte? Så svårt att veta. 

Men iaf, superhängig dag igår. Till runt fem, så vände allt och han var urpigg och matglad och sprallig till han somnade, strax före tio (jo jag försökte alltså lägga tidigare men den nyfunna energin var too much). Idag hängig vid lunch och halva eftermiddagen igen. Trodde han skulle somna sju, låg och slögrejade håglöst med ipaden i soffan. Men så vände det igen. Runt vällingen på kvällen, vilket får mig att undra om allt egentligen bara är energilöshet pga nästan inget matintag? Men varför vill han då inte äta. Hmm. Så halv åtta blev det tydligen partykänsla här hemma igen. Härjade och sprallade till halv tio varav sista 1,5 timmarna var ett enda långt sång-medley i sängen. Var hungrig och bad om frukt och välling och macka. Fattar inte vad som pågår i honom. Men han har iofs varit förkyld en vecka. Den kanske är tung inuti även om jag utanpå tycker jag den är av det mildare slaget. Aaaaah, alla dessa virus. Virus virus virus. Mage näsa hals hosta mage näsa hals hosta. Endless circle. Så trött på den här vintersäsongen nu. Måtte 2016/2017 bli ett mildare åt mot oss. 

Och på tal om "trött på" förresten. Vädret just nu. Två dagar i rad har jag lyckats vara ute och vagn-söva mitt barn i SÅ PASS MYCKET HAGEL? Herregud alltså. Studsade små isbollar över hela vagnen (som var inbakad i regnskydd). Svor inuti då. 


3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Hur reagerar han om du ger välling mitt på dagen? Också piggare?

Anonym sa...

Hur ser hans viktkurva ut då? Om han är i smalaste laget kanske en kan fundera på någon kostallergi eller så. Har han bra avföring? Om det skulle vara någon som helst misstanke kan jag tipsa om en barngastroläkare som efter år fått ordning på dotterns mage. kista BUMM. Lite långt att åka men värt varje minut, men bDu har valt
Olycksfallsförsäkring(1 000 000 kr)81 krTillägg Ekonomisk invaliditet(1 000 000 kr)28 krTillägg Diagnosförsäkring(100 000 kr)55 kr164övee ej remiss.

Schmarro sa...

Nja, alltså han har ju celiaki på båda sidor i familjen så vi tar regelbundna koller för detta. Har väl egentligen aldrig varit hård i magen utan är alltid åt det lösare hållet. Samt dålig aptit rent generellt. Ska till läkaren på torsdag så då får vi diskutera vidare.