4 april 2016

Here we go again

Han höll sig ändå 1,5 vecka i förskoleverksamheten trots pågående magsjukor hela denna tid. Men inatt var tiden kommen och Ivan åkte dit. Hittills gott humör men har inte ätit på ett dygn (så jag anade oråd redan igår) och blöjorna är så att säga täta och giftiga. Då sätter vi igång, #vablajf är en livsstil! Idag adderar vi moment "måste ut ur lägenheten mellan 12-14 pga stamspolning av fastighet" också. Blir spännande! Kanske kan gå ut och mata änder vid vattnet i årstaviken om vädret skärper sig. Och blöjsituationen. Tänker att den är värst första timmarna (som startade vid sex i morse) för sen är det ju mer eller mindre tomt. 

Man kan säga vad man vill om hypnos och kbt och sånt men när det kommer så kommer det ju alldeles oavsett hur rädd eller fobisk föräldern är. Och någon typ av träning blir det ju varje vända. Och jag är mycket förnuftigare och lugnare dagtid än nattetid. Nu har vi nästan tolv timmar på oss att se vart detta bär av innan det är mörker och oro för kräks i säng igen. 

Wish us luck! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du klarar dig och att du kom iväg på din konsert!

Marie sa...

Håller en tumme för att det lugnar sej fort. Kram!

Caroline sa...

Ja alltså, kräks, så mycket jag har planerat för omutifallatt det ska hända. Jag bäddar upp reservsovplatser, lägger upp högar med handdukar och lakan på matbordet för att snabbt hitta nytt, köper läcktätt och draperar in madrasser och kuddar i det. Jag skulle gärna sova med klorinflaskan som en nalle i sängen och jag sprayar på allt. Jag har handskar, gnuggar med två, låser in folk med symptom i enskilda rum och mår själv hemskt. Jag föredrar dock bakvägen framför den mycket oförutsägbara och okontrollerade framvägen. Jag hoppas att han är bättre nu och att du mår bra, klarar dig.