5 april 2016

I en hjärna som är min

Jag har ett dokument bland mina anteckningar i telefonen, som den sanna fobiker jag är, där jag fört logg över Ivans magsjukor. Vet inte riktigt varför men det har väl med kontroll att göra. Såhär lång tid tog det förra gången, såhär många gånger kräktes han, såhär länge hade han knip efteråt, bla bla bla. Pga förekommen anledning var det dags igen igår, fyllde plikttroget i exakt hur det börjat (ingen aptit och rasande humör ett dygn innan symtomen kom i blöjan) och hur det utvecklade sig när det började. Jag vet alltså mycket väl att den här typen av beteende "feeds the beast" och att det är att släppa kontrollen jag borde, men jag kan faktiskt inte just nu. Har förresten fått tid hos en grym hypnosterapeut imorgon redan, HURRA! Men i alla fall. Just nu pågår det alltså och hans vana trogen (vet jag pga ovan nämnda dokument) verkade allt som det gick över igår på dagen, liksom pigg och glad och nästan normala blöjor och knaprade majskrokar och välling hela dagen och deklarerade gång på gång "Ivan glad!", men så vände det igen framåt kvällen. Knip och en bullrande mage hela natten som lät allt annat än harmonisk. Och imorse var det litegrann tillbaka, med tillägg vansinnigt ledset och argt humör. Jag gjorde som vanligt - jobbade med vätskeersättning och lite näring och lugn och ro och sedan var humöret och peppen snart åter. Men frisk är han inte. Tyvärr. 

Det jag skulle berätta var egentligen att den här magsjukan är Ivans åttonde. Åtta magsjukor på 2 år och en månad. Samtliga efter att hans pappa gått bort. 

Man kan ändå säga att jag haft otur i just det lotteriet, visst? 

Vsg för inblick i fobisk persons anteckningar. Har blurrat lite av ehhhh vet inte ens orsak. 




1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså detta hjälper nog inte ett dugg. MEN min dotter blir alltid askass i magen när hon blir förkyld/får ngt virus. Det kan komma från båda ändarna verkligen och gå fram och tillbaka i några dygn. Så tänker att det kanske kanske är så att detsamma gäller för Ivan. Och att det inte är magsjuka varje gång och att du därför inte behöver vara nojig över att själv bli magsjuk. Hoppas att han blir piggare snart!