16 april 2016

Landettäcken

Tömmer just nu skåpen på all form av "snacks" jag kunde hitta, dvs pepparkakor. Behövde något slags sockerkick efter kvällens läggning och en tager vad en haver, right? Fick mig genast att skriva en post-it till mig själv på kylskåpsdörren: du skall alltid hava god ost i ditt kylskåp. Jag fattar inte varför jag inte alltid har god ost i mitt kylskåp. Jag älskar ju god ost.

För övrigt så funderar jag mycket på var man köper sådana där "landet-täcken". Alltså täcken som ej är i dun (har hundra varianter av sådana, tjocka och tunna, men tycker de prasslar för mycket och är för lite substans - typ mellan knäna - samtidigt som det blir för varmt) men inte heller är i syntet. Helt vanliga bomullstäcken alltså. Sådana som gammeldags sovsäckar var, om ni fattar? Minus dragkedja då förstås. Men ja, landet-täcken. Behöver ett till nu när Ivan snor mitt om nätterna och jag alltid blir på dåligt humör av att behöva ta det näst bästa. Tips emottages tacksamt. Eh, nu kom jag på att jag inte ens googlat "bomullstäcke". Kanske skulle börja med det.

Edit: svaret verkar vara Jysk! 

1 kommentar:

Lena sa...

Ja, eller Rusta. Där köpte vi våra. Billigare än Jysk men lika bra.