12 april 2016

Nytt hår och lite annat oviktigt

Min kollega fortsätter att ta bilder på mig i jobbmiljö och jag kan inte låta bli att tycka det är mysigt. Hallå nu finns VÄLDIGT få skäl att nånsin ha en partner igen: det finns en som tar regelbundna bilder på mig samt jag har redan en unge, vad var det nu man skulle ha en partner till förutom det? Visst ja: magsjukor! Vsg anmäl intresse för detta lockande uppdrag i kommentarsfältet eller via mail.

(Passus: känner ni till termen pansexuell? Jag gjorde det inte förrän i helgen. Det var världens aha-upplevelse. Beskriver på pricken varför jag tycker det är en orimlig uppgift att svara på frågor om hur jag definierar mig sexualpolitiskt så att säga. Slut på passus.) 

I alla fall, bilden: 


Här ser vi alltså återigen vilken jävla skröfsig frilla jag har gått runt med lately. Och den var en bra påminnelse om att något måste göras. Vilket var toppen, för jag hade klipptid idag. 

"Ta bort det, nästan alltihop", var min enkla beställning och så satte hon igång, min UNDERBARA nya frisör som har vett att låta tystnaden tala under klippningarna. Det är så jobbigt att småprata jämt tycker jag. Frisörer och taxichaufförer tillhör yrkeskategorier som jag älskar extra mycket om det kan få vara tyst ibland. Iaf. Hon gjorde sitt jobb med bravur och en timme senare kom jag ut med det här. Känns så himla skönt. 


Angående läggningar och separationer i inlägget nedan: tack för smarta kommentarer och sms och mail jag fått på temat. Läggningarna har faktiskt gått bra sista kvällarna. Igår helt fridfullt och idag inte så fridfullt, men han fick sitt utbrott i sin egen halva av sängen och när han gråtit hysteriskt och slängt sig hit och dit fem minuter eller så, så var det klart och han började babbla om något och vi somnade sams och nära. Det var så fint. En annan grej som är fin är att han har börjat pussas. Sent ska syndaren vakna, right, men lagom till dryga två år tyckte Ivan att det var dags. Jag, farmor och farfar tackar och tar emot. 


6 kommentarer:

Hanna sa...

Jättesnygg frisyr! Du är nog den jag känner som minst förändrats utseendemässigt av att få barn, avis på det!

Jag var tvungen att googla pan och jag trodde att det var det som var bi. Skönt att uppdatera sig lite.

Schmarro sa...

Tack för frisyr-kompli! Vi får se hur den står sig utan frisörens jox i? Jag fönar eller kammar inte håret så det in bli en annan femma imorrn om vi säger så. Men hoppas inte.
Hmm hur brukar en förändras post-barn? Jag har många gråa hår och rätt mkt nya påsar under ögon men det har jag bara tänkt hör till åldern. Vafan man är ju snart 40 liksom.
Ja, pan! Personlighet före kröpp!

Anonym sa...

Mycket fint! Vad heter frisören och salongen? Hatar också småprat!

Colombialiv sa...

Fattar inte riktigt skillnaden mellan pan och bi ändå?

Hur som helst, jag skulle på riktigt anmäla mig till att ta magsjukeriet om vi bodde i samma stad. Tycker väl inte att det är angenämt men triggar ingen ångest och känner så himla mycket att du borde få slippa. Men jag bor ju i Umeå, så det är ju lite långt, däremot om den skulle slå till när du är hos bror vet du att du får höra av dig, på rikt.

Schmarro sa...

Fan vad gulligt Colombialiv. Så himla rart tänkt. Som jag ser det är skillnaden mellan pan och bi den mellan kropp och personlighet. Pan blir kära/tända baserat på personlighet oavsett kvinna man trans osv. Bi tänder på båda könen kroppsligen. Det är lite luddigt men för mig förklarar det massor.

Maria sa...

SNYGG FRIPPA! Blir sugen på att härmas.