14 april 2016

Slutar han dagvila nu?

Jahopp, han skippade dagvilan idag igen. Och ikväll märktes det tydligt på energin. Han var som packad när jag kom hem från jobbet: otroligt hetsig men vinglade runt och växlade mellan olika "starka" känslor inför saker. Hann i princip bara hälsa och äta lite och sedan var det bums i säng. Och det väntade utbrottet infann sig exakt klockan 19.20. Idag höll han ut länge ändå, tror han grät till kvart i åtta? Med små pauser för att kasta sig lite hit och dit och säga något i normal samtalston och sen hoppsan - slår huvudet lite mot väggen i ett kast och så bröööööl igen. En av nackdelarna med o-gosigt barn som jag kommit på på sistone: så svåra att trösta ibland. Det blir som att man bara gör det värre. Han måste få ha klart sitt utbrott och sen är det över. Men ikväll tänkte jag på grannarna. Och på hur jag själv hör när de till exempel hostar eller nyser där en trappa upp eller ned. Och så skämdes jag lite. Önskade att jag kunde snabba på processen för deras skull. Hallå, hur knäppt. Förhoppningsvis störs de inte så ofta av oss ändå. Hans ljudnivå är för det mesta rimlig.

I alla fall. Han kanske slutar sova på dagarna nu då? Eller vi får se. Idag kändes det lite som att det var tungt för honom. Igår höll han ändå ut till vanliga 21.00. Well well ingen vet. 

Inga kommentarer: