1 april 2016

Vaggvisa. Flyktbenägna. Osv.

Okej så detta skumma skedde idag: internet försvann spårlöst från jobbet och ingen kunde lösa problemet. På resten av dagen. Så vi satt där, försökte jobba via internetdelning från telefonerna, och det gick jävligt långsamt och hela dagen flöt ut i något segt och konstigt. På lunchen sprang jag till & other stories för att se om ett par jeans jag spanat in var lika snygga i verkligheten som på nätet och de var på rea. 375 spänn paret. Fanns ett par i min vanliga stl och ett par i stl under. Båda passade. Köpte båda. Upplevde eufori. 


Sen ringde förskolan. Upplevde panik och hjärtstillestånd pga magsjuka går. De ville bara meddela att idag hade inte ivan sovit på vilan alls. Och att jag kanske ville hämta tidigare då (jag hade flaggat för det). Detta satte ändå en viss sordin på den glada konsumtionsrelaterade stämningen pga påmindes brutalt om det jag är så otroligt livrädd för. Ringde en hypnos-terapeut. Pratade in långt meddelande på telefonsvararen. Beredd att testa allt. Sedan tog jag en öl med en ny kollega och sedan två glas med vänner på Babylon och sedan hem. Ivan somnade 19.30 och jag missade honom precis. 

Nu är klockan 20.30 och jag ligger i sovrummet. Lyssnar på ivan. Redo. Kurrade inte hans mage högt nyss? Låter han inte lite som att han mår illa i sömnen? Osv. Herregud. Brevet från förskolan idag påtalade - igen - alla smittor och uppmanade - igen - föräldrar att verkligen hålla hemma 48 timmar efter sista symtom. De envisas. Smittorna. Och jag med, mitt psyke liksom. Så rädd för magsjuka inatt (barnet som kräktes på fsk gjorde det i onsdags morse så i morgon em är jag evt lite lugnare igen) att jag har bäddat upp i soffan, just in case. Fast inget hittills tyder på det. Det kan ju inte få fortsätta såhär. Det fattar jag. Hoppas att hypnos kan göra ngt för mig som KBT inte gjorde? Jag vill så gärna slippa skräcken. Skulle göra allt, allt, allt. 

Nu ta mig igenom natten och sedan är det dag igen. Dagarna är mycket enklare! Allt är mycket mer rimligt då. Plus att OM han är frisk får jag gå på konsert, rooligt ju? Så: God natt! 

Inga kommentarer: