5 maj 2016

09.30-22.15

Helt vanlig längd på dag för barn vid två år eller? Inklusive urpigg och i gasen samt glad exakt hela dagen? Nej jag vet. Alla är olika. Osv. Men alltså energin hos mitt barn när han är frisk. Själv hade jag så att säga gärna slocknat vid första läggningsförsöket, dvs klockan 20.45. Men icke. 

Eventuellt handlade det hela om att Ivan äntligen äntligen äntligen fick träffa sin ena mormor som har varit på annan ort i cirka fem månader och därmed lyst med sin frånvaro rent fysiskt i hans liv en tid. Och att han längtat ihjäl sig efter henne. Och att hos henne finns så himla mycket roligt att syssla med. Tex en sån här: 


Eller varför inte en sån här? 


Eller en sån här: 


Eller en sån här: 


Och - som bonus - en sån här: 

 
Men kanske allra mest alltså, en sån här: 


Man kan säga att lyckobarometern slog i taket idag för utöver allt underbart ovan  inklusive en älskad mormor och en saknad moster, fick han även åka tåg, åka bil samt åka lastbil. Tror han gick på adrenalin och eufori ända in i väggen. 

Nu ligger vi här i en 1,05-säng och jag misstänker att en inte helt fridfull natt ligger framför oss. Det borde vara enkelt att dela säng med en person som inte ens mäter en meter i längd och väger dryga tio kilo men alltså... Det är det inte? Han är så STOR och liksom ÖVERALLT när han sover. Just nu ligger jag slickad (ej bokstavligen OBS) på cirka en millimeter tryckt mot... Luft. För jag ligger ytterst. Och när Ivan börjar sitt vanliga härj á la "sätta sig upp och kasta sig ned åt oförutsägbart håll" och därmed med 89% sannolikhet kommer att träffa en vägg med skallen, vakna och gråta och ta tid på sig att somna om igen, upprepa efter ytterligare några timmar, ja men då blir det livat i holken helt enkelt. Men skitsamma. Vädret är underbart och det är långhelg och jag har en nattsuddare till unge och värre saker har man ju hört talas om. 

Imorgon ska vi hälsa på andra mormorn. Sedan åka tåg igen. Sen får vi se vad resten av helgen gör med oss. 

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Men jag är impad att han kan sova till 09.30! F vaknar ofta runt 05-06, och somnar 19.30-20. Så det är rätt långa dagar det med, men han sover ju 1h mitt på dagen, den känns som en hel till natt ibland.

Schmarro sa...

Sant! Längden på dagen kanske inte är så vansinnig ändå. Det är att vakna sent, ej sova middag och somna efter 22 som känns... Väldigt.... Länge.