29 maj 2016

Allt är vackert nu

Another day another fint häng med människor vi gillar. I detta fall var det Ivans farmor och farfar. Det är som en djungel därute där de bor nu. Ivan dök in i de gigantiska hallonlanden och spatserade runt där med sin lilla apa i säkert en halvtimme. Vi andra åt grillat under en hägg i eftermiddagssolen. Det var fint. 

Sedan åkte vi hem och Ivan somnade nästan på bussen. Detta barn har ju då aldrig somnat på andra ställen än i mörka sovrum eller i vagn det senaste året, så jag var nästan lockad att låta honom göra det. Men klockan var då halv sex och det kändes lite sent. Såhär vacker var han precis innan det (inte) hände. 

Men så kom vi hem och käkade en sen middag (till, för Ivan var för upptagen med hallonlanden när första serverades) och energin kom tillbaka. Så vi badade, och med "vi" menar jag givetvis mina fötter och Ivan. 

Sedan satt vi en god stund i soffan där Ivan, som vanligtvis har extremt svårt med koncentrationen och att göra samma sak mer än några minuter i taget, satt stilla som en staty och tittade på när min vän Elias kör sjöng en helt magisk låt på ett bröllop igår. Alltså det var så fint - fint att Ivan blev så PÅVERKAD och liksom TAGEN och lugn (överdriver ej, vi såg den sex eller sju gånger i rad) och såklart så himla himla fint sjunget. Elias är banne mig ett wizkid. Älskar den mannens stämband (samt hela mannen men det är mer av en vänskapsgrej). Här, om ni också vill förtrollas: 


Sedan skedde ännu en totalt harmonisk läggning och så var det med den mors dag, min tredje som mamma. Sick! 

Ger den fem av fem solar i betyg. 


Inga kommentarer: