7 juni 2016

Män och deras... Läten.

Det sämsta med min allé som det i övrigt finns en jäkla massa positivt med, är att den stora lekparken med dess basketkorgar och runda fotbollsplan inte så sällan lockar fulla personer att ta en högljudd paus där i natten. De kanske delar på en bag i box vid gungorna mellan tre och fyra. Eller spelar lite ljudlig basket mellan fem och sju på morgonen. Eller, som i natt, övar på sina straffsparkar mellan ett och tre. Tänk sju ASPACKADE män som brööööölskriker varje gång de skjuter i mål eller missar. Dvs vid varje skott. Brööööl. Från djupet av deras maskulina strupar. Fy fan alltså. Ivan vaknade såklart för allt ekar upp mot vårt sovrum och så låg vi där. Vakna mellan ett och tre. Jag låg och hoppades att någon med lite mer civilkurage än undertecknad skulle säga till, men det verkar inte ha skett. Låg också och drömde om att ringa polisen, störningsjouren eller helt enkelt skjuta dem med kikarsikte från vår lägenhet. Förlåt. Men alltså att vara vaken två timmar mitt i natten, gör ej underverk för varken Ivans eller mitt psyke. Lät honom sova ut till 08.30 imorse och är följaktligen sen till jobbet idag igen. High life.


4 kommentarer:

tankarochvardagslunk sa...

Det där om att skjuta någon högljudd sommarkurser har jag också tänkt på i tider av sömnbrist/kaos. Jag har tänkt att de aldrig skulle misstänka en välartade småbarnsmorsa. Börjar inse att det kanske de skulle :)

tankarochvardagslunk sa...

Sömnstörare skulle det ju vara, inte sommarkurser.

tankarochvardagslunk sa...

Sömnstörare skulle det ju vara, inte sommarkurser..

Lisa sa...

Sömnstörare skulle det ju vara, inte sommarkurser