23 juni 2016

Midsommar

Jag kan banne mig inte bestämma mig om imorgon. Har väl aldrig brytt mig så värst mycket om midsommar, men det är en ledig heldag med Ivan och den ska såklart innehålla... nåt. Men med tanke på hans otroligt ojämna energinivå den senaste veckan - varannan dag är han ett energiknippe utan broms och varannan så trött, så grinig, så snorig, så sliten - vet jag inte alls hur jag borde planera. Så jag låter väl bli. Siktar på att om han är pigg så drar vi antingen ut till farföräldrarna på grill eller Skansen med Frida och ava, är han trött blir det mest inomhuslekar. Kanske gå till nån oplanerad närboende kompis med barn? Oh well det får lösa sig. 

Idag är jag oförhappandes ledig. Mitt jobb vann ett prestigefyllt internationellt pris igår och lagom till vi deklarerade nyheten för resten av teamet (än vi som jobbat med att förbereda kommunikationen en dryg vecka) berättade en av cheferna att vi minsann får spontanledigt idag, dagen innan midsommar. Så idag är jag hemma. Ivan på förskolan. Känner ett styng av dåligt samvete att jag inte höll honom hemma, idag var han rätt trött och grinig på morgonen, men jag orkade typ inte. Kände att det var mer värt för båda att han fick gå dit och jag fick chilla ensam hemma några timmar (och med "chilla ensam" menar jag i det här fallet jobba hemifrån, duscha jättelänge, hänga upp en tvätt, bädda sängen samt dricka kaffe). Förlåt. Ska ringa dem nu och se hur det är med honom. Är han sliten får han gå hem halv tre, annars halv fyra. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla häftigt och bra! Att du har något att berätta och kan förmedla detta tycker jag är väldigt uppenbart genom bloggen, är en trogen läsare men dålig på att kommentera. Blir det en bok kommer jag att köpa så fort den finns tillgänglig - stort lycka till!! /Elin