27 juni 2016

Nu vet ni

Jag ska försöka skriva en bok. Så var det sagt. Med start i september går jag ned i arbetstid på mitt jobb för att läsa en skrivkurs i att skriva självbiografiskt, och så ska jag försöka skriva en bok. En gång för alla. 

Jag har planerat en längre tid, sparat semesterdagar, räknat på logistiken, vridit och vänt på det tusen varv och resonerat med min arbetsgivare om när en bra tid att göra detta skulle kunna vara. Jag har resonerat ännu mer med mig själv: har jag något att berätta? Är det här intressant för någon utom mig själv? Är jag redo att försöka göra det här nu? Var börjar och slutar min berättelse? 

Jag är inte säker på något av av svaren men till hösten sätter jag igång. Hittar färre anledningar att vänta än att sätta igång. Frigör en halvtidstjänst under en termin, har en kurs som förhoppningsvis hjälper mig framåt, har ett intresserat förlag och därigenom en redaktör som får hjälpa mig på vägen. 

Det kanske blir pannkaka av hela skiten, vad vet jag. Men jag ska ge det ett ärligt försök i alla fall. 

Så då vet ni. 

38 kommentarer:

Arne sa...

Vad kul! Jag ska också skriva en bok i höst, fast jag tänkte försöka göra det på kvällstid.. Ehum. Men du - stort lycka till! Jag kommer att vilja läsa den.

Erika sa...

Jaaaa!

Sahar sa...

Äntligen❤️

Jessica sa...

Wow, vad spännande!!

Cat sa...

KUL! Den vill jag läsa!!

SARA sa...

Men åh vad spännande!!! Hurra! Och modigt! Hejar på dig!! ❤️

Anonym sa...

Vad roligt! Du har en sån fin, träffsäker ton. Lycka till!

Tove sa...

Klart du ska!! Jag kommer läsa helt klart!! Heja dig så bra!

Anonym sa...

jaaaaa!!

Anonym sa...

Ja! Vad kul!

4everfine sa...

Men vad kul, heja dig!!!

Anonym sa...

Hurra vad spännande!
/ Karin aka scouten

sedermera sa...

Yay, bravo!!

Lina sa...

Kul, jag vill läsa!

egoistiska egon sa...

Men jävlar vad coolt! Är mycket imponerad. Tror det kommer bli skitbra.

Karin sa...

Äntligen! Ser verkligen fram emot att läsa! Vad modig du är som gör detta.

Anna sa...

Hurra hurra vad kul! Heja dig!

Anonym sa...

Heja, heja. Din formuleringskonst är imponerande, du är empatisk, rolig. Lycka till.
Mormoren

Anonym sa...

Fan vad coolt! Modig och så himla bra plan! Heja, heja! /Hejhejsara

E sa...

Jaaaaaa! Jag kommer läsa!!

Anna sa...

Det gör du rätt i!

Hanna sa...

Hurra!

Erika L sa...

Hurra! Vilket fantastiskt kul och modigt val! <3

Anonym sa...

Blir så himla glad av att läsa detta! Vill hemskt gärna läsa en bok av dig!
/Elin

Anonym sa...

Kan inte bli annat än bra!

Anonym sa...

Jag vill förhandsboka! Tror stenhårt på dig!
Kram Hanna

Marie sa...

Åh vad spännande!! Jag kommer att vilja läsa!

Nathalie sa...

Åh vad kul!! Självklart ska du skriva en bok! Vill jättegärna läsa!!

Maria sa...

Vad spännande och bra! Fett att du har förlag också. Här har du en läsare när boken är klar.

Anonym sa...

Klart du har något att berätta! Skriva kan du och jag skulle alla gånger vilja läsa den!
Hälsningar Natalia

Linda sa...

Åh va roligt att du tar steget, kram och lycka till!

Åsa sa...

Åh så roligt, heja dig! Jag har tänkt så många gånger genom åren jag har följt din blogg att jag önskar att du skrev en bok. Vi är många som kommer vilja läsa!

Lovisa sa...

Så roligt!! Det kommer säkert gå skitbra!

Anonym sa...

Häftigt, ser fram emot att läsa din bok! Kommer gå grymt bra!! Tummen upp!

Anonym sa...

Jag tror att du kommer att skriva en mycket läsvärd bok. Med tanke på hur intressant jag tycker att din blogg är alltså. Lycka till!!!
AnnaH

Karin sa...

Å vad roligt! Har som någon ovanför också i många år hoppats att du skulle skriva en bok. Älskar din språkbehandling och önskar dig all lycka med bokprojektet!

Mari sa...

Jaaaa va kul, häftigt och bra! (Eller va man säger). Säg till om du behöver skrivarrum så låser du in dig på min altan när jag och oski leker med Ivan!

Lena sa...

Hurra! Äntligen! Jag kommer läsa!