25 juli 2016

Bilsemester del 7: Ikea och var fan som helst så länge det inte är utomhus

Hallå, den TRYCKANDE hettan idag? Älskar ni den? Jag och min unge gör det ej. Vaknade halv nio och bestämde oss genast för att i det här vädret kan vi inte roa oss utomhus. Förlåt men. Det är för varmt. Fiskade i stället upp lina vid Nytorget och stack till Ikea i kungens kurva. Det var ett genidrag. Där var det svalt, rätt tomt, och Ivan hade minst lika kul där som i any random lekpark med främmande kids. Vi provade sängar och soffor och leksaker och shoppade loss på diverse bra grejer. Jag köpte till exempel en golvlampa, något jag saknar ungefär så länge jag bott här eftersom min lägenhet har ett tydligt mörkt hörn och detta hörn råkar vara bredvid soffan, där jag inte så sällan ligger om kvällarna. Mycket nöjd med detta. När vi hade ätit lunch (köttbullar) och kom ut var det ännu hetare i luften än innan, den gick faktiskt knappt att andas, så vi tog en vända till i bilen, denna gången till något slags byggvaruhus i Nacka. Sedan hemåt. 

På Nytorget mötte vi av en slump Ante och Josef och det passade utmärkt för jag lyckades utan större ansträngning locka med dem hem till oss på middag och ihopskruvning av lampa. Hurra! Efter middagen tog vi en kvällspromenad och nu är klockan snart åtta och jag ska börja lägga Ivan. Detta var alltså sista dagen med bilen, som ska tillbaka imorgon, och i hemlighet (okej inte så hemligt) önskar jag mig svalare väder redan imorgon. 


Inga kommentarer: