26 juli 2016

Bilsemester del 8: förvåningens dag och vendelsö

Jag är så jävla förvirrad just nu. Först trodde jag att jag hyrt bilen till onsdag, sedan fick jag för mig att den 27:e var idag, tisdag, så då ringde jag firman och frågade om vi kunde behålla bilen till den 28:e. Men det kunde vi inte ty den var bokad. Så då ställde jag in planerna idag och var precis på väg att lämna tillbaka bilen, efter att först ha glömt var jag parkerat den och letat och letat på fel ställe i fel kvarter en skräckslagen kvart. Tills jag ser i min kalender att det var den 26:e och kollar på avtalet och inser att jag visst hade bilen tills imorgon ändå. Jahopp. Så var det med det. Dagen spenderades hos Ivans farmor och farfar på Gudö. I alla fall Ivans dag. Själv flängde jag runt som ett virrigt yrväder (med huvudvärk och extreeeeeem trötthet) och gjorde ärenden, köpte en bilbarnstol på blocket, hade terapi, handlade mat, åkte tillbaka till Gudö, åt middag, såg på när Ivan fröjdades med sin farmor, farfar, farbror och kusin. När vi sedan skulle köra hem missade jag avfarten till Södermalm, en avfart jag tagit sisådär tusen gånger, och hamnade "nere på stan" och lyckades för mitt liv inte ta mig hem igen. Förrän typ trekvart senare. Nu är vi i alla fall hemma. Trötta och svettiga. Ivan hälsar att hans dag får tio solar av tio. Min får fem. 


Inga kommentarer: