31 augusti 2016

Den där sprayen ni vet

Det är ju helt omöjligt att säga om en produkt från Apoteket fungerar eftersom det inte går att säga hur just det aktuella viruset skulle betett sig utan produkten, så att säga, men jag känner mig ändå försiktigt positiv till den här nya förkylningssprayen som man sprutar i svalget vid första förkylningssymptom. Ni vet den där som marknadsförs rätt hårt på TV just nu? Den där som är sjukt dyr (tror det var 250 spänn/flaskan) men hävdar att den tar död på "upp till" 99% av förkylningsviruset och förkortar förkylningar med 3,5 dygn? I måndags morse var jag desperat. Mådde så fruktansvärt uselt och det var halsen och utmattningen som var det värsta. Plus värk i kroppen och stora växlingar mellan svettningar och frossa trots bara låg feber. Köpte upp mig på sprayen och Esberitox och knaprade/sprayade som besatt i två dygn. Och vet ni? Idag, den tredje dagen, vaknade jag och hade en helt annan energi i kroppen igen. Ändå ganska snabbt för en förkylning som jag ändå skulle klassa som rätt rejäl (sett till sänkt allmäntillstånd - jag har inte gjort annat än att ligga på olika soffor och sängar i två dygns tid). Vetefan vad jag vill ha sagt med detta inlägg för vem är jag att efter en förkylning tipsa om en ny och dyr och kanske inte helt färdigtestad produkt, men här är den i alla fall. Skriver inte ut namnet för vill inte få google-träffar om det snart visar sig att den är ren och skär placebo-strunt.


5 kommentarer:

4everfine sa...

Har använt den sen jag fick tips om den för kanske ett år sen och tycker verkligen den är svinbra. Vill inte ta reda på vad för kemisk magi den innehåller för så länge den funkar är jag glad!

Schmarro sa...

Och jag fick den rekommenderad av en LÄKARE. Bara det?

Arne sa...

När vi var i London förra året, så gjorde de reklam för den i tunnelbanan med en text om vilken succé den redan hade gjort i Sverige. Eh, den är säkert jättebra, men förra året hade den knappast hunnit göra någon jättesuccé i Sverige än?

Anonym sa...

Jag har använt den senaste två-tre åren och den är skitbra tycker jag! Sen om det bara är placebo så må det vara hänt, då är jag bara glad för att vara mottaglig för sådan effekt! :-)

Anna sa...

Tack för tipset! En och en halv dag hemma istället för de vanliga 3-4.

För övrigt: hej hösten! Lämnade en lite hostig 2-åring på förskolan imorse.