7 september 2016

Leaving my baby

Imorgon bitti, närmare bestämt klockan fem, åker jag till London för att ha konferens i dagarna två. På den tredje dagen, dvs lördag, åker jag hem igen. Och precis som alltid annars tilltar en separationsångest dagarna innan. Varför tycker jag att det är så hemskt, vidrigt, nästan helt ogenomförbart, att lämna Ivan ens för några dagar? Han har det alltid fint när jag väl är borta. Ändå blir jag gråtmild och skuldkänslorna rister i mig. Förlåt mitt barn, vill jag säga (men säger inte). Förlåt att jag lämnar dig nu. Förlåt att jag inte kommer vara den du somnar med, vaknar med, den som tröstar dig om natten när du har mardrömmar och den som ger dig vällingen på kvällen. Förlåt att någon annan kommer hämta dig två dagar i rad. Förlåt att du inte fattar vad England är och varför jag måste åka dit. Äeh fy fan. Jag är världens blödigaste morsa. Leker nu med tanken på att ta ett kvällsplan hem på fredag kväll och bekosta det ur egen ficka. Undrar vad det skulle kosta. Då är jag bara borta en natt. Stor skillnad mot två ju. 


3 kommentarer:

Anna med Nils sa...

Tänk inte så! Du är ju så närvarande och aktiv med Ivan, det är absolut inget fel eller konstigt eller skadligt eller något udda alls med att du åker iväg från honom. Jag åker bort till Tyskland nästa vecka och är borta nästa fyra dygn och jag har faktiskt inte dåligt samvete. Du är inte bara mamma, du är människa också! (Kom att tänka på den där gamla tandkrämsreklamen nu, "jag är inte bara tandläkare, jag är mamma också"...)

Iaf, spara pengarna, åka hem på lördagen och vill du kompensera Ivan - vilket du inte behöver - gör en rolig utflykt för de slantarna istället! Han kunde nog inte bry sig mindre om du är där eller inte där en andra natt. Ha så kul i England!

Lena sa...

Jag känner EXAKT likadant! Då lämnar jag henne ändå med sin pappa men tycker likväl att det är skitjobbigt att vara borta från henne över natt. Jag ska till Barcelona på konferens TRE nätter i september och gruvar mig redan..

Cattis sa...

Ursäkta mitt raka sätt nu men med tanke på din historia så tycker jag det vore konstigt om du inte kände så. Förstå mig rätt, inte att du ska gå omkring i någon slags gulit trip men tycker du är skitstark som ens åker iväg ❤️ Jag skulle fan skita knäck när jag skulle på toa.
Och jag känner dig inte ens. Keep up your tuffa och coola sätt! Eller nåt.