20 november 2016

Den lelle helgen

I fredags hade jag AW hemma hos mig. Tio pers och jag och Ivan. Det gick mycket fint. Vi lagade pizza (jag och Ivan) och kollegorna prydde min soffa och drack rödvin. Ivan, som lätt får hangups på vissa personer, gärna män, som han bara träffat en enstaka gång men sedan talar om i månader, var mycket lycklig över att träffa min chef. Hade längtat halva veckan. I mitten av kvällen (som pågick 16.30-19.30) satte drog Ivan fram sin lilla stol till bordet där vi alla satt och bara: trevlig med aw. Min unge och vuxna alltså. SUCH a good combination. 


Sedan blev det lördag, vilket är brukligt efter fredag, och då kom min mamma till stan. Fullpackad med julpynt. Hon röjde loss på min balkong och vips så hade alla de där sjuttioelva kassarna med återvinning jag inte lyckats bli av med sista månaderna försvunnit. Och jag hade en ny ljusslinga där. Och ljusstakar i fönstren och stjärnor och jag vet inte vad. Det blev så juligt. Ivan var traditionsenligt klädd till först pepparkaka, sedan tomte. Skit i att det bara är novembers mitt. 



Så fint att Ivan har sin mormor. De myser och skrattar och jag tror faktiskt att han ger henne lika mycket som hon ger honom. Även om jag tror att hon är ganska trött när hon åker hem efter ett drygt dygn med honom. Ehe. 


Det blir ju så att säga lite intensivt för den som inte är van. För mig blir det däremot lite mindre intensivt, för jag får sällskap och Ivan får leka med någon annan, och det uppskattas mycket av alla inblandade. Jag fick till exempel tillfälle att läsa underbara Århundradets Kärlekssaga av lika underbara Märta Tikkanen. 


 
Och såg till min stora glädje att denna bok behandlas i nästkommande Psykologer läser böcker, på torsdag, och jag fick barnvakt då. WIN! 

Nåväl. Nu ska det lilla barnet sova och imorgon börjar en ny vecka. Gissar att den blir intensiv den med. Gonatt. 

Inga kommentarer: