5 november 2016

Kvinnor och barn

Jag hoppas att ni inte har missat Frida Hyvönens nya skiva. Det var nära att jag gjorde det. Tänkte att jag måste vänta med att lyssna tills jag verkligen kunde lyssna noga. Texterna och det där ni vet. Men så lagade jag mat och Ivan roade sig själv i vardagsrummet och satte på den och golvades totalt. Herregud vilken skiva. Minns inte senast jag kände så starkt för någonting alldeles nytt. Börja med Fredag Morgon tycker jag. Ta den tre gånger i rad. Sedan fortsätt till resten av spåren. Vsg för tips som troligen var icketips pga en har ju inte gjort sig känd som en snabbis på musiken de sista sju åren så att säga. Men men. Det här får ingen missa. 

2 kommentarer:

Linda sa...

Men JA!! Mig snärjde hon när jag råkade snubbla över fredagens Gokväll, vilket mysigt program! Pekka Heino och Birgitta Ulfsson var starkt bidragande. Tips tips!

"Aldrig varit längre norrut än till Gävle, det är fan inget att skryta om." Nä det är det fan inte. Kram

Colombialiv sa...

Jag ÄLSKAR den! Särskilt fredag morgon men ja, hela skivan går på repeat.