2 november 2016

November slask

Ett lugn råder i hushållet som vi delar, jag och min son. Jag tänker ganska ofta på att jag verkligen älskar hur han blir större, mer och mer egen person, med små funderingar som roar och förvånar mig dagligen, får mig att skratta. Han är så himla rolig, Ivan. Igår åt vi middag med Elias och när vädret visades på nyheterna och vi alla låg utslagna i olika hörn av soffan berättade kvinnan på teven att det minsann skulle komma snö imorgon. Elias frågade om Ivan mindes vad snö var från förra året. Ivan började prata om att det faller snö från ett moln i Teletubbies och Elias peppade på saker man kan göra i snön: åka skidor och pulka. Det föll inte väl ut. Ivan ville absolut inte åka skidor eller pulka och deklarerade detta nästintill gråtfärdig. Vi fick övertyga honom, med gemensamma krafter, om att ingen som inte känner för det själv behöver åka skidor eller pulka.

Tidsklipp till denna morgon. Ivan kliver upp vid kvart över åtta, vinglar ut i vardagsrummet och ser... snön! Första kommentaren till denna är "stopp i lagens namn! snart ska det sluta snöa!" och sedan ett ilsket utrop att han minsann inte tänker åka skidor (uttalas som fidor). Därefter: på med ryggan över pyamaströjan, för han ska packa med snö till förskolan. Lilla hjärta, lilla hjärna, är så galen i honom.


1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla himla gulligt. Jag blir glad av dina texter.Kram!