8 februari 2017

20 kvar

Vet ni vad det är för dag idag? Nä men bara 20 dagar innan det är slut på VABRUARI. Inte för att jag räknar. Men ändå. 

Jo jag räknar. När det blir mars räknas varje sjukdom som undantag och inte regel. Sen kommer våren. Sen kommer energin. Sen kommer jag börja svära åt de ljusa kvällarna och att det är omöjligt att lägga ungen före tio, så, ja, vi vet ju alla vad som väntar. Mer elände. Närå. 

Ikväll var Josef och Emelie och Ante här på middag. Och barnen - tadaaaaa - lekte lite med varann. Typ första gången. Begav sig ensamma in i Ivans lekrum (här hade man kanske kunnat önska att jag skrev "Ivans rum" eller "sovrum" eller så, men nä vi sover fortfarande båda i mitt sovrum och hans rum är helt enkelt ett förråd för en miljard leksaker) och så hörde vi dem snacka på om olika saker. Fungerade utmärkt till den magiska gränsen halv sju då Ivan blev trött och därmed snål med sina prylar och lättkränkt. Så då avrundade vi kvällens succé. Hann ju ändå umgås goa 1,5 timme. 

Nej nu är det jag som försöker skjuta upp bokskriveriet. Inte bra. Hej för nu! 


1 kommentar:

Anonym sa...

Våra barn har också lekrum och de är 7 resp 5 år...