15 februari 2017

Chillad person

Jag när alla andras barn är sjuka: 

- åh vad jobbigt, men det vänder snart ska du se. Det är inget farligt, bara ett litet virus. 

*noll orolig* 

Jag när mitt barn är sjukt: 

- herre JÄVLAR vad han är sjuk, det här kan inte vara normalt, han har ju hostat HELA NÄTTERNA tre dagar I RAD!!!! Jag får panik! Det här kan inte vara normalt! 

*ringer 1177* 

*ringer barnläkaren* 

*går till barnläkaren som lyssnar på lungor och ba jo det är normalt, ett virus bara* 

*går hem, lugnad* 

Natten därpå när barnet kvider i utmattning och somnar 18.15 med "ont i örat" och sedan vaknar en gång i halvtimmen och ylar förtvivlat om örat: 

- herre JÄVLAR vad han lider, såhär kan han inte behöva må, vad ska jag GÖRA, panik! 

*ger ipren* 

*barnet sover och vaknar om vartannat och kvider om örat och ont i magen* 

*jag bäddar upp med handdukar och ombyten och en extra shot Ipren och nässpray och hinken* 

*ligger på nålar och oroar mig* 

*tänker att mitt barn är sjukast i hela världen* 

*smsar massa folk med öronbarn* 

*mailar jobbet om vab imorgon*

*oroar mig för magontet* 

TUR MAN ÄR SÅ CHILL ÄNDÅ VA? 

Inga kommentarer: