3 februari 2017

HÄLJ! Närå!

Nu börjar helgen! Eller nej det gör den inte för jag jobbar även imorgon, men DÅ börjar helgen. Kan man säga, eftersom jag är ledig från jobbet för att gå på mormors begravning på måndag. Katolsk begravning. Vad innebär det? Tänker rökelser och så. Undrar lite om... huvudbonad? Måste googla. En annan gång, nu är jag nämligen stressad för att jag är sen till förskolan. 

Sak som får mig att skratta rått i min ensamhet: föräldrar som är två och som ibland blir ensamma när den andre föräldern tex åker på en resa med jobbet i typ fem dagar. Vilken jävla utmattning de tycker det är, det här med livet och logistiken. Ba GUUUD jag ska BÅDE hämta och lämna, så SJUKT tufft? Eller ringer upp sina släktingar för avlastning pga det går nästan inte ihop sig alls. Tänker de. Och jag skrattar i mjugg. Heter det ens så? 

På tal om föräldrar förresten. I onsdags kom min gulliga mamma och käkade vardagsmiddag och spontan-sov-över. Så himla lylligt inslag i veckan! Älskar min mamma. 

Nu dags att hämta mitt gulliga barn. Som säger NEJ och STOPP i var och varannan mening nu för tiden. Förra helgen lyckades han göra ett gräl av den ENORMA KRÄNKNINGEN att jag lånat en bil och vi skulle till fjärilshuset i Haga. Fatta så synd om honom när han ville till Naturhistoriska museet faktiskt. Insert fake compassion. Hehe. Aja, hej och trevlig helg på er! 

8 kommentarer:

Lina sa...

Kolla in #reasonsmykidiscrying på diverse medier, fullt av kräkningar! :)

eff sa...

Jag beklagar sorgen. :'(

Kram.

Erika sa...

*känner mig skyldig* Brukar iofs alltid lägga till en stor tanke om HUR GÖR DE SOM ENDAST ÄR EN FÖRÄLDER. Igår var jag och Alva hemma själva som de flesta torsdagar. Hämta, mata katterna, byta kläder på mig och barn, hänga upp ytterkläder osv, starta padda, laga mat, duka, äta, potta barn, diska, duscha medan barn badar, byta lakan, läsa saga, barn sover. Shit alltså. Orkade inte ens vika ihop tvätt sen. Tänker ofta på dig, du är så imponerande! Skriver tom en bok!! Tänker ibland att det kke blir tröttsamt att höra omgivningens ååhh du är så bra, vad du klarar av. Tänker att en skulle känna var har jag för val vavava? Men ändå, du är så himla bra!

Schmarro sa...

Hehe alltså tack! *bad om det*
Tycker typ ej det är jobbigt eller annorlunda. Slås bara av det när andra som blir ensamma tre dagar blir så utmattande. Kan iofs relatera till folk som har många barn. Tänker alltid: guuuuud hur orkar man. Sen verkar de som gör det liksom göra det av bara farten.

Hanna sa...

Jag tänker alltid att jag skulle klara mig hur bra som helst som ensamstående förälder. Jag skulle behöva byta jobb eller flytta för att slippa pendla två timmar och tjugo minuter varje dag och gärna jobba 80% och jag skulle behöva bo väldigt litet och eventuellt längre ut i förorten än jag gör nu (ett par pendelstationer eller så) för att ha råd. Men i övrigt skulle det gå utmärkt.

Schmarro sa...

Det tror jag också Hanna! 💪🏼

Hanna sa...

Alltså jag menade verkligen inte att förminska slitet hos föräldrar som har en tuffare situation! Men fattar den där "hur gör ensamstående" för man gör ju det man måste.

Detta skulle dock vara svårt: att inte ha råd att köpa barnvakt och ha 30 mil till far- och morföräldrar.

Hanna sa...

Och jag är ju oerhört imponerad av dig, du är så grym. Men det vet du att jag tycker.