18 mars 2017

Arla lördag

Jag misstänker att sötebrödsdagarna då min unge helst sovit till 08.30 om morgnarna är över. Senaste veckorna (OBS vi har jättemörkt sovrum så det är inte ljuset, i alla fall inte i bokstavlig bemärkelse) har han allt oftare smugit sig upp före sju. Närmare sex än sju faktiskt. Som ett vanligt barn alltså. Detta kommer göra underverk för mina jobbtimmar och jag är egentligen inte hatisk till tidiga morgnar men en lööördag, när kvällen innan blev "seeeeen" (okej 21.00 för den lille, 23 för den stora ehehe), och det är två timmar tills Morgonsoffan på tv börjar, så känns det lite tidigt. 

Men men! Solen skiner och idag ska vi på museum med två gulliga från Ivans förskola. Ivan vill gå till moderna men jag tolkar hans önskan som att han egentligen menar nordiska så det är alltså dit vi ska gå. För första gången. 

På kvällen kommer min mamma hit och ska lägga Ivan första gången. Jag ska gå på middag hos en kollega. Det var evigheters evigheter sedan jag gjorde något utanför hemmet på kvällstid så det känns nästintilll förbjudet och liksom pirrigt. Haha. Det är alltså några timmars samtal och några glas vin med de jag umgås med hela dagarna på jobbet vi snackar. 

Igår hängde vi hos Emelie och Josef efter förskolan. Det gick precis som väntat: fint i små stunder men ganska många stunder deklarerade Ivan i olika grad av gnällintensitet att han ville gå hem. När jag frågade varför svarade han "för att Josef låter så mycket och jag tycker det är läskigt". Detta är ett sådant typiskt exempel på Ivan efter en lång dag på förskolan, har liksom inte så mycket filter att sortera bort stimulans eller ljud. Josef låter inte så mycket mer än att han pratar med en ganska bastant stämma alltså. Och ganska mycket. Men vi snackar inte en skrikig härjig miljö eller så. Nåväl. Vi höll ut till halv åtta och sen grinade Ivan för säkerhets skull lite när han gick hem för då ville han plötsligt vara kvar. Hashtag treåringar. 


Inga kommentarer: