22 mars 2017

Hon läser - igen

Nu läser jag igen. Melissa Broder, So Sad Today. Älskar den, men det känns som en nobrainer att ens säga det. Älskar också att kunna läsa igen. Alltså, jag har kunnat läsa hela tiden (sen jag var sex år i alla fall) men har haft så djävulens svårt att koncentrera mig de senaste åren. Sedan aksel dog, men också en tid innan tror jag? När Ivan var spädbarn fann jag ingen ro. Allt var så stressigt runt sömn och amning och uppvak då, som jag minns det. Och, läste jag under graviditeten? Minns inte. Lite kanske. Nåväl. Nu läser jag i alla fall den här. Vsg för lite smakprov. 


Och på ett annat tema: 


Eller okej det var visst lite på samma tema inser jag nu. Skitsamma. Jag gillar hennes språk. Det är enkelt och kargt och roligt mellan varven och i extrem avsaknad av smet och krusiduller. Precis som jag vill ha det. 

(På tisdag nästa vecka har jag möte med förlaget så då slutar jag läsa och börjar skriva igen. Hoppas jag.)

Igår kväll läste förresten jag en fem och ett halvt år lång chatt på Facebook. Nämligen den mellan mig och aksel. Hade inte insett att de sparas där, trots att personens konto sedan år är borttaget. Orkar inte (och detta beror mer på att klockan snart är elva och jag är trött än emotionellt utmattad kan tllläggas) beskriva det alltför mycket närmare än jag redan gjort en gång ikväll, på instagram, så here goes: 


Inga kommentarer: